Γιατί ο κ. Κωστόπουλος γνωρίζει το νησί και το αγαπάει...
Γιατί γνωρίζει, επίσης, από περιοδικά και εκδόσεις και τόχει αποδείξει...
Γιατί, από την στιγμή που, εδώ και 3 χρόνια, αποφάσισε να βγάζει μιαν ετήσια έκδοση για την Μύκονο, έχει κάθε λόγο να απαιτεί πρώτα ο ίδιος να είναι αυτή η έκδοση άρτια...
Δεν είναι, όμως - κι αυτό αδικεί, φυσικά, την Μύκονο, αλλά, κυρίως, αδικεί τον κ. Κωστόπουλο ως εκδότη και ως κάτοικο του νησιού.
Τα τελευταία 3 χρόνια, γύρω στα τέλη Ιουνίου με αρχές Ιουλίου, βγαίνουν ανελλιπώς τρεις μεγάλοι Οδηγοί για την Μύκονο, με τεράστιο εμπορικό και διαφημιστικό ενδιαφέρον αλλά και με πολλές πληροφορίες και στοιχεία, από τα οποία πολλά είναι ιστορικού ή γενικού ενδιαφέροντος, ενώ άλλα είναι χρηστικά και σημαντικά για τον ταξιδιώτη.
Οι τρεις αυτοί ογκώδεις Οδηγοί, από τους οποίους ένας πωλείται ανεξάρτητα, ένας συνοδεύει το "DOWNTOWN" και ένας το "LIFE & STYLE", δείχνουν ανάγλυφα την τουριστική και εμπορική δυναμική της Μυκόνου, καθώς πράγματι κάθε χρονιά υπάρχουν πολλά καινούρια πράγματα να γραφτούν για καταστήματα, παραλίες, πρόσωπα και πράγματα του νησιού! Η Μύκονος αλλάζει χρόνο με τον χρόνο - αλλού προς το καλύτερο αλλού προς το χειρότερο αλλά, πάντως, αλλάζει! - και είναι πάντα χρήσιμο, ακόμη και για όσους είναι μόνιμοι ή σχεδόν μόνιμοι κάτοικοι, να καταγράφονται αυτές οι αλλαγές, να τεκμηριώνονται φωτογραφικά, να προβάλλονται και να κρίνονται ή να τοποθετούνται σε ιστορικό πλαίσιο και σε προοπτική, αν και όποτε η φύση τους ξεπερνάει τα όρια του εφήμερου και του επιφανειακού.
Από την άποψη αυτή, επειδή μιλάμε για το νησί, που δίνει τον τόνο στον Ελληνικό Τουρισμό, όποιος αναλαμβάνει τέτοιο εγχείρημα, πρέπει να το κάνει με επιμέλεια και υπευθυνότητα περισσή, πρέπει να προσεγγίζει βιωματικά το αντικείμενό του, το θέμα του... Περιθώρια για "ξεπατικωσούρες", ευκολίες ή πληροφορίες από δεύτερο χέρι απλώς δεν υπάρχουν!..
Κι επειδή ακριβώς ο κ. Κωστόπουλος βιώνει την Μύκονο στην καθημερινότητά της, επειδή ο ίδιος έβαζε και βάζει ψηλά τον δικό του πήχυ, λέω κι εγώ ότι περιμένω περισσότερα από τον Οδηγό του, που συνοδεύει το "DOWNTOWN" κάθε Ιούνιο.
Δεν νοείται να συμπεριλαμβάνονται στον φιλόδοξο Οδηγό του καταστήματα, που έχουν κλείσει και δεν υπάρχουν πια.
Δεν μπορεί, π.χ., να υποδεικνύεται στον ταξιδιώτη να αναζητήσει γαλακτομπούρεκο στο κάποτε εμβληματικό "Γλυκοπωλείο" της πλατείας της Άνω Μεράς, το οποίο, εν τούτοις, έχει κλείσει εδώ και 2 χρόνια, όταν η ιδιοκτήτρια αποφάσισε να ανοίξει Κάβα σε άλλο σημείο του οικισμού...
Δεν επιτρέπεται να γίνεται ακόμη, φέτος, αναφορά στην "Δάφνη", το εξαιρετικό και υποδειγματικό εστιατόριο της Άνω Μεράς, που κι αυτό, λόγω έξωσης, δεν έχει ανοίξει μετά το Φθινόπωρο του 2006...
Το ίδιο ισχύει και για ένα ακόμη εστιατόριο, το "La Taverna Italiana" της Λάκκας, που ήταν ένα από τα λίγα εστιατόρια που κάποτε έμεναν ανοιχτά τον Χειμώνα, αλλά έχει κλείσει ήδη από πέρυσι...
Καταγράφω αυτές τις αβλεψίες, γιατί αφορούν σε πολύ ιδιαίτερες περιπτώσεις μαγαζιών, σε απουσίες, δηλαδή, όχι περιθωριακές αλλά πολύ πολύ αισθητές - απ' αυτές, που δεν μπορούν και δεν επιτρέπεται να διαφεύγουν... Πρόκειται για παραδείγματα, που δείχνουν ότι μερικές στήλες απλώς αντιγράφονται μηχανικά από τον ένα χρόνο στον άλλο κι από ανθρώπους, που δεν ζουν το νησί. Κι αυτό είναι και κρίμα και λάθος, γιατί τέτοιοι ογκώδεις και φιλόδοξοι Οδηγοί απαιτούν βιωματική προσέγγιση, προκειμένου να είναι κάθε χρόνο επίκαιροι, χρήσιμοι και αξιόπιστοι - απαιτούν, δηλαδή, την ενεργότερη συμμετοχή του κ. Κωστόπουλου, γιατί, μάλλον, μόνον ο ίδιος έχει βιωματική σχέση με την Μύκονο κι όχι οι συντάκτες κι οι αρχισυντάκτες του!..
1 σχόλιο:
ε τώρα τι να λέμε...
ο οδηγός είναι ένας για το νησί και τον έχει επιμεληθεί ανάμεσα σε άλλους μια κυρία που το αγαπάει αληθινά!
υγ δείξε μας καμιά φωτογραφία τώρα σε παρακαλώ να μπαίνω σιγά σιγά στο πνεύμα :)
Δημοσίευση σχολίου